mødeforplejning
Nyheder

3 grunde til at bruge et cateringbestillingssystem til dit næste møde

Når du arbejder i en virksomhed er du altid på udkig efter måder at gøre livet lettere for dit team, som for eksempel når I skal holde møde. Her er der brug for mødeforplejning nemt og enkelt. En måde at gøre det på er ved at strømline cateringprocessen til møder med et bestillingssystem. Her er tre grunde til, at du bør bruge et cateringbestillingssystem til dit næste møde.

Årsag nr. 1: Du sparer tid

Den gennemsnitlige person bruger næsten to timer om ugen på at håndtere madrelaterede opgaver som indkøb, madlavning og oprydning. Det virker måske ikke som meget, men det løber op med tiden! Når du bruger et cateringbestillingssystem til dit teams møder, frigør du al den tid, så de kan fokusere på vigtigere ting. Og vi ved alle, at tid er penge

Årsag nr. 2: Du sparer penge

Ved at eliminere madrelaterede opgaver sparer din virksomhed også penge. Hvordan? For det første behøver du ikke længere at refundere medarbejderne for udgifter til snacks og måltider til møder. Derudover kan du drage fordel af rabatter på storbestillinger, når du bruger et cateringbestillingssystem

Årsag nr. 3: Du får bedre feedback

Når du har ansvaret for at bestille mad til dit teams møder, kan det være svært at tilfredsstille alle. Nogle mennesker er måske tilfredse med udvalget af sandwiches, mens andre måske ønsker noget mere solidt. Med et cateringbestillingssystem kan du lade alle vælge deres egne måltider fra et bredt udvalg af muligheder. På den måde bliver alle tilfredse med det endelige udvalg – og du slipper for at skulle spille rollen som kok på kort tid!

Det gode møde

Et godt møde er et møde, der er produktivt og organiseret. Her er et par tips til at hjælpe dig med at afholde et vellykket møde:

1) Start til tiden og hold dig på sporet. Der er ikke noget værre end, at et møde trækker ud fordi nogen kommer for sent, teknikken driller eller at der ikke er styr på noget som helst. Derfor skal man så vidt muligt altid komme til tiden og sørge for ikke at der går for meget hygge i den.

2) Sørg for, at alle har en kopi af dagsordenen. Når alle har en kopi af dagsordenen, kan alle følge med og have en klar fornemmelse af hvad der skal ske.

3) Hold samtalerne fokuseret. Der er ingen grund til at snakke om ting, som kunne være skrevet over mail.

4) Afslut til tiden. Folk har altid planer og det kan være frustrerende at skulle udskyde/komme for sent, på grund af et dårlig møde.

5) Følg op på mødedeltagerne efterfølgende. Der bliver altid snakket meget til et møde, og det er ikke altid lige nemt at huske hvad man aftalte og snakkede om. Derfor er det altid godt at sende em mødeopfølgelse eller, sørge for at alle får et referat af hvad der blev snakket om og hvad der blev aftalt.