outdoor markedsføring
Livsstil & Oplevelser Nyheder Økonomi & Erhverv

Fang opmærksomheden med outdoor marketing


Der kører konstant reklamer i fjernsynet, og hvis radioen er tændt under bilturen, er det nærmest umuligt at undgå reklamerne. Med alle de forskellige reklamer der findes, kan det være svært for virksomheder at skille sig ud og ramme den helt rigtige målgruppe. Mange reklamer ryge nemlig direkte ind ad det ene øre og ud ad det andet på modtageren. Det viser sig dog, at 81% af alle mennesker lægger mærke til outdoor marketing, og derfor kan det være værd at investere tid og penge i. 

Kræv opmærksomheden

I dag findes der reklamer både på nettet, i fjernsynet og i radioen. Det kan være svært at huske de forskellige reklamer fra hinanden, fordi der hver dag bliver gjort opmærksom på reklamerne. Det er dog bevist, at en stor andel af de personer, der lægger mærke til outdoor marketing, rent faktisk handler på reklamen. For virksomhederne er det derfor vigtigt at kræve opmærksomheden i bybilledet. Reklamerne bliver altså sat ind i et miljø, hvor modtageren måske ikke regner med at blive påvirket.

Der findes flere forskellige professionelle, der hjælper med at guide og vejlede andre virksomheder, så de rammer den helt rigtige målgruppe. Outdoor marketing kan altså være med til at skabe en mere anderledes form for reklame. Det kan også gøre at en virksomhed skiller sig mere ud, og dermed bliver virksomheden bedre husket.    

Vær anderledes

Ved at gøre brug af outdoor marketing kræver virksomheden opmærksomheden fra de mennesker, der går forbi. Det er en anderledes måde at markedsføre virksomheden på, og det kan i sidste ende gøre, at virksomheden skiller sig mere ud fra mængden. Det er ikke bare almindelige reklamer som de reklamer, der bliver vist i fjernsynet, eller som bliver sendt i radioen.

Udendørs marketing kan også være med til at gøre gavn for de mennesker, der udsættes for markedsføringen. Virksomhedens navn kan printes på forskelligt merchandise, som kan være til gavn for personerne i bybilledet.  

outdoor reklamer i london

Hvilke former for outdoor marketing findes der?

Der findes mange forskellige former for outdoor marketing, men fælles for dem er, at de foregår udendørs. Det er vigtigt at reklamerne placeres et sted med mange mennesker, så der er størst mulig sandsynlighed for, at reklamerne bliver set.

Et klassisk eksempel på en udendørs reklame er et stort banner, hvor der både kan være billeder og firmaets navn på. Lidt i samme tråd som banneret er det også muligt at få en digital skærm opstillet. Her kan der være skiftende billeder på, men det er også muligt at få levende billeder op på skærmen.

Et andet eksempel på en udendørs reklame er merchandise med firmaets navn på. Mange mennesker i bybilledet vil elske at få gratis ting med hjem. Det er blandt andet muligt at få lavet medier til cykler, så personer, der går forbi cyklerne, også kommer til at se reklamerne. Desuden er der mange cykelejere, der vil sætte pris på et tørt cykelsæde på en regnfuld dag. Denne form for markedsføring er altså også med til at skille sig ud fra mængden.